Početna stranica » Zaštita dostojanstva na društvenim mrežama

Zaštita dostojanstva na društvenim mrežama

2 min

Ne trebamo imati diplomu psihologa da bismo shvatili da objave na društvenim mrežama govore o osobnosti onoga tko ih objavi bilo u kratkim rečenicama, dugim razmišljanjima, slikom ili emotikonom. Mi smo ono što objavljujemo i vrijeme je da o tome razmislimo. Zato trebamo paziti što objavljujemo jer, da parafraziramo Božje riječi, ono što izlazi iz usta ili, u ovom slučaju iz tipkovnice i mobitela, dolazi iz srca.

Društvene mreže su se pojavile prije mnogo godina i još uvijek su moderne. Na njima svašta i o svemu čitamo i to doslovno. Mreže su poput sapunice u kojoj su prikazani naši životi: intrige, tajne, neizvjesnosti, vijesti i tračevi. Dobivamo informacije iz prve ruke. Tako znamo tko ima probleme u braku; tko je nezadovoljan plaćom; što jede; gdje se nalazi; što radi i kako se osjeća. Mnogo je ljudi nerazborito kada je u pitanju javno dijeljenje njihovih života. A to nije nimalo pametno.

Emocionalno pročišćenje i kratkotrajno olakšanje

Na društvenim mrežama ljudi nerijetko traže neku vrstu emocionalnog pročišćenja jer je to i lakše i jeftinije nego otići psihologu. Ipak, potrebno je biti na oprezu. Narodna izreka kaže: „Koliko platiš, toliko dobiješ!“ Jer jeftino nekad bude i skupo. Na kraju svega dolazi naplata. Psihologa obvezuje i moralna i profesionalna tajna da za sebe mora zadržati ono što čuje, a društvene mreže svima sve otkrivaju.

Čak i onda kada smo nešto podijelili, a onda se predomislili i izbrisali, ne smijemo zanemariti opciju da možda postoji netko tko je to već vidio ili pročitao ili, ne daj Bože, spremio. I tada često nema povratka natrag. Stoga, zapamti da je svaka objava javna i bilo tko je može iskoristiti za dobro ili zlo.

Ti si ono što objavljuješ

Ponavljam, ti si ono što objavljuješ. Štiti svoje ime i ugled. Imaj na umu da danas većina poslodavaca, čak i prije nego pročita životopis kandidata za posao, pretraži njihove profile na društvenim mrežama jer im upravo oni mogu biti izvor informacija o osobi i njenoj osobnosti. Postoji puno primjera da su ljudi gubili posao ili propustili priliku zbog objava na društvenim mrežama. Samo jedan komentar, samo jedan like koji nisi trebao kliknuti, samo jedna objavljena fotografija mogu te opisati kao neprofesionalnu i nepouzdanu osobu.

Ova tema nosi mnogo poruka i puno se toga još može istražiti i dobro bi bilo da to učinite. Postoji mnogo način kako da zaštitimo svoje profile i ugled. Ako ne želiš da itko zna što radiš ili čita ono što pišeš, jednostavno nemoj to objaviti. Kratko i jasno!