Zabluda: Trojstvo nije postojalo u Staromu zavjetu.
Odgovor: Zapravo je Bog uvijek postojao kao Trojstvo. U Staromu zavjetu Bog se nije jasno objavio kao Trojstvo (iako postoje neke naznake da jest), ali to ne znači da Bog nije bio Trojstvo. Nauk o Trojstvu opisuje vječnu narav Boga.
Zabluda: Osobe Trojstva jesu različiti oblici koje Bog uzima.
Odgovor: Ovo je uglavnom povezano s različitim usporedbama kojima ljudi pokušavaju pojednostavniti Trojstvo. Takav je i primjer vode koja postoji kao para, tekućina ili led. A ipak je u svakom obliku ona voda. Problem je vidljiv u tomu što svaka osoba u Trojstvu postoji istovremeno i oduvijek su postojale zasebno. Božanske osobe nisu oblici i forme u kojima se Bog objavljuje.
Zabluda: Osobe Trojstva djeluju neovisno jedna o drugoj.
Odgovor: Ponekad tvrdimo da je Otac Stvoritelj, Sin Spasitelj, Duh Sveti Posvetitelj. No, treba naglasiti kako osobe Trojstva uvijek djeluju u jedinstvu. Primjerice, Bog Otac jest Stvoritelj, ali su Sin i Duh Sveti jednako tako Stvoritelj. Kad je u pitanju Kristovo utjelovljenje, malo je teže objasniti ovu stavku, jer je samo Sin uzeo tijelo, ali su i druge dvije Božanske osobe imale udjela u njegovu Utjelovljenju – u volji.
Zabluda: Katolička Crkva izmislila je Trojstvo – ono ne postoji u Bibliji.
Odgovor: Zapravo Biblija itekako naučava doktrinu Trojstva. Premda se ne rabi izraz „Trojstvo“, ipak je koncept ove ideje nazočan u Svetom Pismu. Mnogo je takvih biblijskih mjesta. Knjiga Postanka u trenutku stvaranja koristi formu množine, u Evanđelju po Mateju Isus zapovijeda svojim učenicima neka krste „u ime Oca, Sina i Duha Svetoga“, a i Pavao često zaziva Trojstvo u svojim poslanicama.
Zabluda: Vjerovanje u Trojstvo je opcionalno.
Odgovor: Možda mislite da je nauk o Presvetomu Trojstvu previše zamršeno ili nema smisla, pa ga jednostavno zanemarite i ispustite iz svoga vjerovanja. Nauk o Trojstvu jedna je od dogmi vjere. To znači da Crkva taj nauk naučava kao nepogrešiv, a od kršćana se traži da vjeruju u njega. Uporno odbacujući ovaj nauk može dovesti kršćanina u opasnost od vječne smrti. Stoga nipošto nije opcionalno vjerovati u Trojstvo. Nadalje, ovaj se nauk tiče same Božanske biti. Stoga, ako ljubimo Boga i predajemo mu svoj život, trebali bismo se truditi oko nauka o Trojstvu, koliko god tajanstven bio. Ipak, zar nije za očekivati da Bog bude tajanstven?
Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu!
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda i u vijeke vjekova. Amen.