Međutim, da je ponekad teško govoriti o Djevici Mariji svjedoči i sveti Maksimillijan Kolbe riječima: Tko i što je Immaculata? Tko to može savršeno razumjeti? Svi znamo što znači majka; Ali Majka Božja je nešto što naš razum i naš ograničeni intelekt ne mogu doista shvatiti. Samo Bog razumije što znači bezgrješno začeta.
U ovom tekstu ne želim staviti naglasak na Marijino Bezgrješno začeće, već nešto reći o stvarnosti koja se tiče Marijina odnosa s Duhom Svetim. Crkva Mariju naziva Zaručnicom Duha Svetoga – ona je „oblikovana od Duha Svetoga” (quasi a Spiritu Sancto plasmatam novamque creaturam formatam). I dok nam je zaručnički odnos između muškarca i žene prilično razumljiv, ovaj zaručnički odnos između Marije i Duha Svetoga često pogrešno poimamo ili s velikim poteškoćama razumijevamo. Mnogi teolozi smatraju da je razlog zbog kojega je odnos između Duha Svetoga i Marije toliko zamršen oskudno poznavanje treće osobe Presvetoga Trojstva, Duha Svetoga, ali i strah da ne bi upali u neku od hereza kao što je bila hereza marijavita koju je krajem 19. st. zastupala Poljakinja Marija Franciska Kozlowska. Ona je tvrdila da će utjeloviti Duha Svetoga koji će djelovati kroz nju, poput Djevice Marije (herezu je 1906. godine osudio papa Pio X.). Dakle, s jedne strane imamo one „mariologe” koji prenaglašavaju blizinu između Duha i Marije brišući razliku između Stvoritelja i stvorenja, tj. one koji su Djevici Mariji pridali osobine koje po naravi pripadaju Duhu Svetom, ali postoji i ona druga skupina koja prenaglašava udaljenost između njih, kao što su modernistički teolozi ili neki karizmatici koji bi htjeli imati udio u Duhu mimo Marije, bez nje. Naravno, i jedni i drugi su potpuno u krivu u svojim stavovima. Blažena Djevica Marija nije utjelovila Duha Svetoga, već je bila obdarena njegovim darovima i puninom milosti, a prihvativši postati Majkom Božjom, postaje i njegovom zaručnicom. Duh Sveti djeluje u suradnji s njom, svoju plodnost ostvaruje preko Djevice kojom se želi poslužiti iako za to nema nikakve potrebe jer Duh je i sam plodonosan te može rađati, kaže Ljudevit Montfortski.
Marija nas poučava tajni sjedinjenja koje se sastoji u tom da se odijelimo od navezanosti na stvorenja i od svega vlastitog sebstva budući da je uvijek bila otvorena za Boga pa je nikada nisu motivirali osobni interesi, nego se uvijek dala voditi zelosom za slavu Božju, Božje interese i spas duša
Budući da je svijet bio nedostojan prihvatiti Sina Božjega neposredno iz ruku Oca, darovao ga je Mariji da bi ga svijet primio od nje (sv. Augustin). Kako je po Mariji poslao Isusa Krista, tako daje da i danas Krist po njoj dolazi ljudima. Zbog toga je Marija najbolji model posredništva između nas i Duha Svetoga. Stoga pogrešno tvrde oni koji mogu doći do Duha isključivši Mariju. Gabrielle di Santa Maria Maddalena kaže kako je poslije Isusa Krista naša draga Gospa najbolji primjer i najsigurnija voditeljica onima koji teže sjedinjenju s Bogom. I upravo zbog toga što je ona stvorenje Božje imamo lakši pristup njoj i možemo je prije nasljedovati nego Isusa Krista. Marija nas poučava tajni sjedinjenja koje se sastoji u tom da se odijelimo od navezanosti na stvorenja i od svega vlastitog sebstva budući da je uvijek bila otvorena za Boga pa je nikada nisu motivirali osobni interesi, nego se uvijek dala voditi zelosom za slavu Božju, Božje interese i spas duša. Tajna njezina života, rada, siromaštva, jednostavnosti nalazila se u tom da je Duh Sveti bio taj koji ju je u svemu tome poticao, podupirao, usmjeravao, pokretao. Kao što je po Duhu Svetom začela Isusa tako je na neki način svaka njezina misao i djelo bilo začeto kroz poticaj Duha Svetoga. Upravo je to ono u čemu mi Mariju trebamo nasljedovati.
Marijino zaručništvo sastoji se u njezinoj vjernosti Duhu Svetom, u njezinu „da”, a tko slijedi zaručnicu, taj dolazi i do zaručnika. Štovati Mariju znači obožavati Duha Svetoga jer sve što Marija jest i što ima plod je Njegova djela. On je taj koji je po svojoj volji oblikovao dušu Marije, kao što može oblikovati i naše duše posredstvom svoje zaručnice.