Transformacija njemačke automobilske industrije će se provoditi ubrzanim tempom, najavio je predsjednik Saveza automobilske industrije (VDA) Bernhard Mattes. U razvoj električnih automobila bi u sljedeće tri godine trebalo biti investirano više od 40 milijardi eura, a dodatnih više od 18 milijardi je predviđeno za razvoj digitalizacije, umrežavanja i autonomne vožnje. Osim toga, njemačka ponuda modela električnih automobila u tom razdoblju će se utrostručiti na oko 100 modela, rekao je Mattes pred otvaranje Međunarodnog salona automobila u Ženevi. Na tom sajmu je budućnost tzv. elektro-mobilnosti jedna od glavnih tema.
Bez ubrzanog širenja elektro-mobilnosti Europska unija neće biti u stanju ostvariti svoje zacrtane ciljeve u zaštiti okoliša i smanjenju količine ispušnih plinova do 2030., kaže Mattes.
Za to je, međutim, potrebno uspostaviti i potrebne okvirne uvjete. S obzirom na visinu bruto domaćeg proizvoda po glavi stanovnika, dakle na opće bogatstvo u zemlji i relativno visok standard, jasno je da bi u Njemačkoj i drugim velikim i razvijenim zemljama udio električnih automobila morao biti veći nego što je to europski prosjek. Zbog toga je potrebno ubrzano graditi i širiti mrežu e-punionica.
Prema navodima VDA-a, njemačka automobilska industrija očekuje u ovoj godini značajan pad broja automobila proizvedenih u Njemačkoj. Očekuje se da će s pokretnih traka u zemlji sići oko 4,8 milijuna automobila, što je 5 % manje u odnosu na prošlu godinu. No istovremeno bi se trebao povećati broj automobila proizvedenih u inozemstvu na 11,6 milijuna, odnosno 3 % više. Razlozi za to su, navodi VDA, mnogostruki: konjunktura slabi, rastu rizici od trgovinskog rata i povećanja carina, a važan faktor su i gradnja novih tvornica i proširenje postojećih u Sjedinjenim Američkim Državama, Meksiku i Kini.
„I ove će godine proizvodnja u inozemstvu rasti više od ukupne proizvodnje osobnih automobila”, najavljuje Mattes. Ali unatoč tome će broj zaposlenih u njemačkoj automobilskoj industriji u 2019. biti stabilan, kaže on.
Sva svjetska tržišta se stabiliziraju na visokoj razini, prije svih u Europi i Kini, jedino se u SAD-u očekuje mali pad potražnje. Pretpostavka za takav razvoj je, međutim, da se uspiju kreativno prevladati trgovinski i carinski konflikti, ističu iz ovog automobilskog saveza.
Mattes naglašava da je prijeko potrebno izbjeći izlazak Velike Britanije iz EU-a bez odgovarajućeg dogovora. No-deal-scenarij bi, upozorava, imao značajne negativne posljedice za firme i zaposlenike u preostalih 27 zemalja članica EU-a.
Ovaj stručnjak također navodi da je Velika Britanija, mjereno brojem prodanih automobila, najveći izvozni partner za njemačke proizvođače osobnih automobila te da je već prošle godine tu zabilježen pad prodaje za 13 %.
U međuvremenu njemački proizvođači automobila sve više osjećaju pad potražnje na američkom tržištu. Volkswagen, Audi i Daimlerova marka Mercedes-Benz su već u veljači zabilježili pad prodaje, dok BMW stagnira.