Početna stranica » 2. uskrsna nedjelja: Božje milosrđe prema cijelom svijetu

2. uskrsna nedjelja: Božje milosrđe prema cijelom svijetu

5 min

Isusovo je milosrđe tako veliko, da on ne dopušta da i jedan jedini čovjek na svijetu bude spriječen na putu spasenja, zbog svoje nevjere. Stoga je ovaj dan veliki dan bezgraničnog Božjeg milosrđa

Božji izabrani narod Staroga zavjeta bio je dužan slaviti subotu, kao dan odmora, jer je Bog sedmoga dana, u subotu, nakon stvaranja svega svijeta, „odmarao“ od svega posla i ustanovio subotu kao dan odmora i za čovjeka. – Zašto onda izabrani narod Novoga zavjeta slavi nedjelju, umjesto subote? Zar to nije prekršaj, gaženje Božje zapovijedi? Ili, možemo li mi danas odlučiti slaviti neki drugi dan u tjednu, da jednog drugog dana idemo na sv. misu i da jedan drugi dan posvetimo Bogu, a u nedjelju da idemo na šetnju, na izlet, ekskurziju, ili na neku radnu akciju (kao što se to radilo u vrijeme komunizma)?

– Ne!

– A zašto ne?

Subota je bila dan odmora za Božji narod. Robovi su prije stoljećima radili dan i noć za svoje robovlasnike i nisu imali ni jedan dan u tjednu slobodan. Božji izabrani narod bio je slobodan. Njega je Bog oslobodio od egipatskog ropstva i on će uvijek biti slobodan. On želi da i onda kad mu služimo dragovoljno, da mu služimo kao slobodni ljudi, a ne kao robovi.

Ne samo da ne treba da robujemo nekom čovjeku ili nekoj državi, nego ne smijemo biti ni robovi svojih grijeha i požuda. Božji narod ne smije biti rob lakomosti, gramzljivosti – da pretjerano radi, kako bi što više stekao i kako bi se što više obogatio. Božji čovjek nije rob ni svog stomaka, ni svojih osjećaja, ni svojih želja, ni svoje ideologije. A pogotovo nije rob vanjskih utjecaja: nije rob mode, tuđeg mentaliteta, tuđeg bezbožnog svjetonazora, niti javnog mnijenja, koje se ne slaže s Božjim Zakonom. Zato je Božji narod vjerno poštivao i opsluživao subotu, kao dan Gospodnji.

Zašto onda mi ne slavimo subotu, nego nedjelju?

Subotnji odmor bio je priprema Božjeg naroda na ovom svijetu za vječni odmor u Kraljevstvu Božjem.

I Isus Krist, dok je bio na ovom svijetu, poštivao je subotu, iako u potpunijem i savršenijem smislu, nego farizeji i pismoznanci. On je živio u potpunoj slobodi Sina Božjega. Stoga je on subotu, koju je Bog dao za dobro čovjeka, koristio za još veće čovjekovo dobro. On je i subotom ozdravljao bolesne i oslobađao opsjednute od vlasti sotone – da Božja djeca budu potpuno slobodna od svakog oblika ropstva.

Međutim, Božji Sin nije došao na svijet samo radi jednog naroda i za jedno vrijeme. On je došao kako bi donio slobodu svoj Božjoj djeci, svugdje po svijetu i kroz cijelu ljudsku povijest – ne samo jedan dan tjedno, nego vječnu slobodu i sreću. Stoga je on preuzeo na sebe sve što nas je zarobljavalo i sve je to uništio na svome križu. On je umro za nas, kako bi nas oslobodio od ropstva grijehu, patnji i zlu. No, najveće zlo, koje prijeti čovjeku, jest smrt. Stoga, kad je Isus Krist, Spasitelj, umro – svijet je ostao bez nade u spasenje, bez nade da će nekad moći uživati potpunu slobodu Božje djece.

Razočaranje Isusovih učenika nakon njegove smrti bilo je neizrecivo, neizmjerno. Oni nisu imali druge nade, osim Njega.

I upravo se tu pokazala neizmjerna Božja dobrota i njegovo milosrđe: On je uskrisio svoga Sina i na taj je način uništio i posljednjeg čovjekova neprijatelja – smrt! I ne samo da je Isus uskrsnuo, uništavajući tako vlast smrti, ne samo da nam je osigurao vječnu sreću, nego on nije htio ni da mi u ovom životu živimo pod teretom straha i očaja: odmah se je svojim učenicima ukazao živ, ispunjajući ih radošću i nepokolebljivom vjerom, tako da se više nisu bojali ni patnje, ni smrti – sigurni da se ni sve patnje ovoga svijeta ne mogu usporediti s radošću nagrade vječnoga života.

Isusovo uskrsnuće daje novi smisao cijeloj povijesti čovječanstva. Njegovo je uskrsnuće najveći i najvažniji događaj u povijesti čovječanstva. Većeg događaja niti je bilo, niti bi moglo biti. Zbog toga Crkva, zajednica Kristovih vjernika, s punim pravom – od dana Isusova uskrsnuća, u nedjelju nakon Velikog petka – kao Dan Gospodnji slavi nedjelju, tj. dan uskrsnuća Gospodina našega Isusa Krista, vrhunac njegova otkupiteljskog djela. Zato se Crkva svake nedjelje svečano, svetim misnim slavljem, tj. euharistijom – žrtvom zahvalnicom – spominje muke, smrti i uskrsnuća Isusa Krista, te zahvaljuje Bogu za to divno djelo spasenja.

Na početku rekosmo da se ova nedjelja zove Nedjeljom Božjeg Milosrđa. Zašto? – Zato što je to želio sam Isus Krist, koji je u svojim ukazanjima svetoj Faustini Kowałskoj, tražio da se nedjelja nakon Uskrsa slavi kao Nedjelja Božjeg Milosrđa.

Božje milosrđe prema slabom i grešnom čovjeku pokajniku tako je veliko, da On žrtvuje svoga jedinog Sina za njegov spas. Isus je umro za grešnike, a ne za pravednike. On je milosrdan prema svakom grešniku, koji se kaje za svoje grijehe. On ne želi da se ijedna duša izgubi. Zbog toga, iako je se uskrsli Isus ukazao okupljenim učenicima u dvorani Posljednje večere, i iako više nije bilo potrebno da se ukazuje bilo kome, on se ipak na današnji dan ponovno ukazao – upravo zbog Tome, koji jedini na dan Isusova uskrsnuća nije bio nazočan s ostalim apostolima, kad se Isus ukazao, a nije mogao ni povjerovati svojim kolegama.

Isusovo je milosrđe tako veliko, da on ne dopušta da i jedan jedini čovjek na svijetu bude spriječen na putu spasenja, zbog svoje nevjere. Stoga je ovaj dan veliki dan bezgraničnog Božjeg Milosrđa.

Božje milosrđe obuhvaća svakoga od nas, a osobito grešnika pokajnika, u trenutku posljednje životne borbe, na smrtnoj postelji. Milosrdni Isus želi da molimo i da se žrtvujemo za grešnike, kao i za duše u čistilištu. Stoga, ispunimo tu želju našeg milosrdnog Gospodina!

Nek mu je čast i slava u vijeke vjekova! Amen.