Dan je započeo u 7 sati sa Službom čitanja, nakon čega su uslijedila Jutarnja i misno slavlje koje je predvodio fra Massimo Fusarelli, generalni ministar Reda manje braće. U svojoj propovijedi fra Massimo je prisutne podsjetio kako je otajstvo križa obilježilo cijeli Franjin život: „Volim razmišljati o Franjinom životnom putu kao o kretanju koncentričnim krugovima koji su ga doveli do središta, a to je Isus. Upravo smo u vrijeme Božića u Grecciu, gdje je Franjo svojim očima želio vidjeti siromaštvo i nevolje u kojima se Isus želio roditi, razmišljali o tom njegovom putu siromaštva i poniznosti kojim je Franjo izabrao doći k nama, čak i ovdje na La Vernu. Od Greccia do La Verne put nije baš ravan, ali Franjino unutarnje putovanje jest bilo, jer je dopustio da ga privuče otajstvo njegovog raspetog i uskrslog Gospodina. U Serafu se očituje i bol i neizreciva radost. Doista, središte i srce Franjina puta je Isus Krist. Čini se tako jednostavno i obljetnica koju danas otvaramo treba nas podsjetiti upravo na to kao i sve obljetnice koje obilježavamo.”
U 11.00 sati u bazilici svetišta održana je svečanost otvaranja ove obljetnice koja je završila u Kapeli stigmi. Nazočni su, između ostalih, bili svi generalni ministri Franjevačke obitelji, biskup Arezzo-Cortona-Sansepolcro, mons. Andrea Migliavacca, gradonačelnik Firence Dario Nardella, načelnik Općine Chiusi della Verna Giampaolo Tellini kao i predstavnici drugih institucionalnih vlasti.
Generalni ministri su ovom prilikom uputili svoje poruke Franjevačkoj obitelji.
Tibor Kauser, OFS, govorio je o Franji kao današnjem vjerodostojnom influenceru: “Mnogi su ga željeli slijediti i oponašati. Sve što je govorio i činio imalo je velikog utjecaja na njegove drugove. (…) Bog je preobrazio Franju, ostavivši mnoge stvari u njegovom stilu, a da nije uništio njegovu osobnost. Ovo je čudo koje svjedoči kako Bog može preobraziti osobu mijenjajući stvari u životu i preokrećući gorko u slatko.“
Sestra Frances Marie Duncan, CFI-TOR, istaknula je kako je Sveti Franjo u svakom pogledu bio „Drugi Krist“, s Njim sjedinjen u znaku stigmi, koje povezuju ljubav s patnjom koju je Isus doživio na križu.
Fra Amando Trujillo Cano, TOR, usredotočio se na duboku vezu između Franje i križa: Od crkve sv. Damjana, gdje mu je Gospodin pokazao način na koji će obnoviti Njegovu Crkvu, pa do brda La Verne, gdje je razmatrao nad Kristovim ranama utisnutim na vlastitom tijelu.
Fra Carlos Trovarelli, OFMConv, izjavio je da smo „pred križem i podno križa sposobni u potpunosti razumjeti perspektivu cijelog evanđelja. U Kristovu se križu zajednica vjernika oblikuje kao bratstvo/sestrinstvo kojoj je teološki temelj Isusova vazmena žrtva. (…) Franjo Asiški, koji je rekao da nije teolog, pokazuje nam snažnu duhovnost usredotočenu na Krista, izvoru ljubavi za sva stvorenja.“
Fra Massimo Fusarelli, OFM, prisjetio se kako je asiški siromašak u trenutku krize otišao na La Vernu, zbog poteškoća koje je sa sobom nosilo sastavljanje Pravila: „Franjo nikad nije otišao tako duboko povučen u sebe kao od susreta s križem na La Verni, pečatom cijelog njegovog putovanja. Životopisi nam govore kako je Franjo postao još veći glasnik evanđelja koje ga je obilježilo na njegovu tijelu. (…) Krista prvo naviještaj svojim životom a onda svojom riječju. Franjo je do kraja svoga života živio riječ Pravila. Više nego ikad, poslanje je bilo plod i transparentnost susreta s Gospodinom. Upravo se tu nalazi živa i trajna poduka stigmi.“
Fra Roberto Genuin, OFMCap, istaknuo je kako je „Isusov križ u središtu svijeta i ljudske povijesti i to kao dvostruki znak: znak okrutnosti čovječanstva koje je u svojoj konfuziji razapelo Stvoritelja života i znak Božje slobodne i beskrajne ljubavi koju nikakvo nasilje i nikakvo odbacivanje ne može zaustaviti. (…) Franjo Asiški je iskusio Božju ljubav u svom životu i bio njome obilježen. Zauzvrat je postao znak, podsjetnik i dokaz Boga koji ljubi beskrajno i slobodno.“
Fra Livio Crisci, provincijal Manje braće u Toskani koji se brinu za svetište na La Verni, ističe da je „Franjo, baš kao što je htio na Božić 1223. prikazati scenu rođenja ‘kako bi vidio vlastitim očima ljubav Božju utjelovljenu u Djetetu’, tako je i u rujnu 1224. htio osjetiti nešto od boli koju je Krist trpio na križu da spasi čovječanstvo. Od Betlehema do Kalvarije je putovanje na koje se, kao franjevci, pripravljamo da bismo slavili ovaj događaj, osam stoljeća nakon prvih jaslica, osam stoljeća od onog čudesnog trenutka kada je otisak stigmi nastao na tijelu asiškog siromaška.“
Franjevačka obitelj Toskane će do 17. rujna 2024. promicati brojne aktivnosti između La Verne, Firence i toskanskog područja, kako bi ponovno otkrila i aktualizirala poruku koja dolazi iz Franjina iskustva na svetoj gori: ono što je ranjeno i poraženo za svijet može postati prilika za novi život i pomirenje s čovječanstvom i stvorenjem.
(Izvor: ofm.org)