Objavljeno:
23. 01. 2019. 09:30

Tijekom nedavnoga istraživanja znanstvenici su došli do spoznaje kako redovita fizička aktivnost može produžiti životni vijek.

Ako radite vrstu posla koja ne uključuje redovito kretanje ili jednostavno ako puno sjedite, možete smanjiti rizik od prerane smrti tako što ćete se češće kretati. Važno je istaknuti da ovo uključuje intenzivno vježbanje u teretani, ali i laganu šetnju, rekao je autor studije Keith Diaz.

U novoj studiji sudjelovalo je skoro osam tisuća odraslih Amerikanaca starijih od 45 godina. Svaki od njih je imao redovitu fizičku aktivnost najmanje četiri dana tjedno u okviru istraživanja provedenoga između 2009. i 2013. godine. Istraživači su zatim pratili smrtne slučajeve među sudionicima sve do 2017. godine.

Ljudi koji su zamijenili 30 minuta sjedenja dnevno s fizičkom aktivnošću niskoga intenziteta smanjili su rizik od rane smrti za 17 %, prema rezultatima istraživanja objavljenoga 14. siječnja u časopisu American Journal of Epidemiology.

Intenzivnija vježba je donijela još bolje rezultate, kažu istraživači. Na primjer, zamjena pola sata sjedenja umjerenim ili snažnim vježbanjem na dnevnoj bazi smanjila je rizik od rane smrti za 35 %.

"Fizička aktivnost, bez obzira na intenzitet, pruža zdravstvene koristi", rekao je Diaz.

Također, njegov tim je ukazao na nedavnu studiju koja je otkrila da svaki četvrti odrasli Amerikanac sjedi otprilike osam sati dnevno.

Izvor:
Svjetlo riječi