Objavljeno:
14. 01. 2019. 08:45

Donosimo vam pet stvari koje trebate imati na umu ako želite raditi u Njemačkoj.

Svakako da se u profesionalnom životu i karijeri očekuje odgovarajući izgled, kodeks odijevanja i ispravan način ponašanja, ali što je osobito važno u Njemačkoj? Kulturne razlike mogu biti velike što ovisi o tome iz koje zemlje dolazite. Christina Röttgers, stručnjakinja za kulturnu kompetenciju iz Kölna, objašnjava što trebate znati o njemačkom poslovnom bontonu kako biste izbjegli nesporazume.

Hijerarhijska struktura
U mnogim se zemljama u radnom odnosu primjenjuju hijerarhijske strukture, kaže Röttgers, gdje šef određuje zadatke. U Njemačkoj to nije slučaj jer je u poslu stavljen manji naglasak na hijerarhiju, a šef umjesto zadataka određuje odgovornosti. Potreban je samostalan rad. Nadzornik daje zaposleniku odgovornost za određeni zadatak ili projekt, te se na njega oslanja  na odgovarajući način. U slučaju problema, zaposlenik pravovremeno daje povratne informacije.

Posao i privatni život
U Aziji, Africi, Južnoj Americi i Jugoistočnoj Europi je, prema Röttgerovoj percepciji, posao grupno orijentiran. U Njemačkoj radne kolege nastoje odvojeno držati posao i privatnost. „Mnogi ljudi ovamo dolaze jer su usamljeni, a oni imaju male šanse uspostaviti privatne kontakte putem posla”, kaže stručnjakinja.

Kontakt očima i rukovanje
U znak pozdrava, poslovni partneri se rukuju, ali osim rukovanja, bilo kakav drugi dodir na radnome mjestu je neprikladan. Međutim, gledanje izravno u oči je u Njemačkoj potpuno normalno i signalizira pozornost i zanimanje.

Pouzdanost
Nijemci očekuju da svi zaposlenici dođu na vrijeme i pripremljeni za sastanak. Ako ne možete to učiniti, onda tako trebate i reći. „Nijemci imaju usvojene standarde”, objašnjava Röttgers, te dodaje „drže se obećanja i rokova.”

Izravna komunikacija
Nijemci obično kultiviraju činjenični način rasprave u poslovnome životu. Poslovni su razgovori usmjereni na sadržaj, te će nakon kratkoga razgovora brzo doći do točke. „Nijemci te žele uvjeriti vještinama i pokazati ih. Na taj način razvijaju povjerenje i zato kritiku na činjeničnoj razini ne primajte osobno.”

Izvor:
Svjetlo riječi