Objavljeno:
07. 07. 2017. 09:15

Kolektivno smo postali nervozno društvo, društvo bez strpljenja, ustrajnosti i spontanosti. Težimo instant, brzim rješenjima životnih problema, sve u životu nam je programirano. Ne umijemo čekati, ali ni ustrajati u nečemu, osobito u molitvi. Čekanje na trenutak Božji pretpostavlja veliku duševnu snagu, a malene i nervozne duše ne znaju čekati: ili su prerano ili prekasno na poslu, kaže Josef Holzner.

Piše: Mirela Primorac

Isus nas na mnogim mjestima u Svetom pismu poučava koliko je važno biti ustrajan i strpljiv, osobito u molitvi. Žena Kananejka neupitno je jedna od najsnažnijih likova u Evanđelju u kojoj se dominantno očituju osobine koje čovjeku danas nedostaju (Mt 15,21-28). Ona nam pokazuje model molitve koji trebamo usvojiti, molitva mora biti ustrajna i ponizna. Kananejka koja nije Židovka već dolazi iz poganskih krajeva okolice Tira i Sidona uči nas dubokoj poniznosti. Blaženica Anne Catherine Emmerich smješta je u grad Ornithopolis, u prijevodu „grad ptica”. Mnogi autori su ostali skeptični prema viđenju blaženice jer se taj grad nigdje ne spominje kod novovjekovnih istraživača, tek stariji autori Strabon i Plinije govore o tzv. gradu ispod brda (Gaume). Msgr. Jean-Joseph Gaume tvrdi da je taj grad zbog velike količine vlage bio leglo različitih bolesti poput gube, tumora, očnih bolesti itd. Međutim, opasnija bolest od fizičke nemoći i boli bila je duhovna bolest idolopoklonstva i stalni sukobi između Židova i nežidova tj. poganskih naroda.

Ovom je narodu pripadala i ova žena koja je potaknuta nesrećom i ljubavi prema svojoj kćeri došla Isusu. Bila je pripadnica kanaanskog kulta i stoga su joj bile nedostupne prednosti koje su Hebreji svakodnevno uživali. Kad je čula o Isusovoj moći, u njezinom se srcu rodila nada te poviče za Isusom: „Smiluj mi se Gospodine, Sine Davidov! Kći mi vrlo muči zli duh” (Mt 15,22). Isus naočigled ignorira njenu molitvu, ali žena ostaje uporna, ne tvrdoglavo uporna, već ponizno ustrajna. Ustrajna molitva koja izranja iz poniznosti ne može ostati neplodna. Isus je uslišava: „O ženo, velika je tvoja vjera. Neka ti bude kako želiš.” I istog časa ozdravi njezina kći (Mt 15,28). Svojim postupanjem prema njoj Isus nam pokazuje da ona koju su smatrali odbačenom od Izraela nije više tuđinka, već dijete Božje obitelji. Kao dijete ima pravo na Očeve darove. Unatoč opasnosti da se osramoti, bila je uporna te kao poganka za svoju kćer našla zdravlje, a za sebe živoga Boga. To je hod osobe dobre volje, koja traži Boga. Bog je blagoslivlja. Koliko ljudi ide tim putom, a Bog ih čeka (papa Franjo).

Kananejka je simbol snažne žene, ali i simbol univerzalnosti ljudske patnje i Božje ljubavi i milosti koja ne poznaje granice, rase, vjeru, dob ni spol

Kananejka bi nam svima trebala biti model kako trebamo moliti, a Isusov čin primjer kako se trebamo ponašati prema onima koji Krista nisu upoznali. Tko od nas nije doživio iskustvo suhoće u molitvi, sumnju u njenu snagu – osobito u neuslišanju, razočaranje i ljutnju do konačnog prekida najintimnije veze s Bogom. Nigdje se toliko infantilno ne ponašamo kao na polju molitve. Susret Isusa i Kananejke daje temelj i misionarskoj Crk­vi – Isus nije došao samo izgubljenim ovcama doma Izraelova, već svima koji ga ištu. Stoga moramo biti poput apostola koji zagovaraju za Kananejku: „Udovolji joj jer viče za nama” (Mt 15,23).

U apostolskoj pobudnici Evangelii gaudium, papa Franjo nas poziva na novu evangelizaciju u kojoj slijedeći prvu Crk­vu molimo da Marija, Majka Crk­ve, svojim majčinskim zagovorom pomogne da Crk­va postane dom za mnoge, majka za sve narode i da omogući rađanje novoga svijeta. Papa inzistira na marijanskom načinu evangeliziranja te kaže da kada vidimo Mariju ponovno povjerujemo u revolucionarnu snagu nježnosti i ljubavi. U njoj vidimo da poniznost i nježnost nisu vrline slabih nego jakih, koji nemaju potrebu drugog ponižavati i ugnjetavati (Evangelii gaudium, 288). Kananejka je simbol snažne žene, ali i simbol univerzalnosti ljudske patnje i Božje ljubavi i milosti koja ne poznaje granice, rase, vjeru, dob ni spol.

Izvor:
Svjetlo riječi