Suuskrsli s Kristom

„To što već jesmo, tek moramo postati. I to nam onda osigurava da se pojavimo u slavi jer iako suuskrsli, još nismo proslavljeni, još nismo završili ovozemaljski život. Tek smo na putu prema Kristu Gospodinu.”

Piše: Mario Cifrak

Pavao piše: „A ako Krist nije uskrsnuo, uzaludna je vjera vaša, još ste u grijesima” (1 Kor 15, 17). Mi vjerujemo da je Krist uskrsnuo. U suprotnom slučaju bismo vjerovali i bili u grijesima. Zato Pavao naziva takvu vjeru uzaludnom. Krist se pojavio, „jednom na svršetku vjekova, da grijeh dokine žrtvom svojom” (Heb 9, 26). To je sadržaj naše vjere. To nam žele protumačiti dani Svetoga trodnevlja i sama svetkovina Uskrsa.

Pavao je tradiciju Gospodnje večere svojevremeno predao Korinćanima (1 Kor 11, 23-36). Ta predaja navodi geste i riječi nad kruhom, a onda još samo riječi nad čašom. Četiri su tipične geste koje slijede shemu hebrejskoga blagovanja: uzeti kruh, zahvaliti (euharistein), razlomiti ga i podijeliti. Pažnju nam privlače riječi nad razlomljenim kruhom: „Ovo je moje tijelo za vas.” Prijedlog „za” upućuje na Isusovo sebedarje i spasenjsku učinkovitost njegove smrti. Prizvuk smrti je i u riječima kad Isus nad čašom kaže da je ona novi Savez u njegovoj krvi. Naglasak je na čaši iz koje nazočni piju. Ostvaruje se konačni mesijanski Savez o kojem govori prorok Jeremija (31,  31-34). Novi se Savez ostvaruje „u krvi” Gospodina Isusa, tj. u njegovoj smrti koja ima spasenjsku vrijednost. Riječi nad kruhom se završavaju imperativom: „Ovo činite meni na spomen” i to svaki put kad pijete. Euharistija je Isusov spomen, a on je uskrsli i živi Gospodin.

Isus je Veliki svećenik koji prodrije u nebesa. On je i Sin Božji. Bog je dao Kristu slavu svećeništva. Želio je zapravo istaknuti da je Krist odbio proslaviti sama sebe. Smisao je da je Bog imenovao Krista velikim svećenikom po riječi Pisma: „Ti si svećenik” (Ps 110, 4). Govor o svećeništvu u transformaciji Kristova čovještva (Heb 5, 9: postigavši savršenstvo) ima temelj koji mu treba. Zahvaljujući ovoj transformaciji koja ga je „usavršila”, Krist je postao Veliki svećenik i stoga se može govoriti o njemu kao takvom (usp. Heb 2, 17).

(...)


Cijeli tekst rubrike Život i vjera pročitajte u tiskanom izdanju Svjetla riječi.

Ako još uvijek niste naš preplatnik, pretplatiti se možete ovdje ili nas za više informacija kontaktirajte na 033 726 200 i pretplata@svjetlorijeci.

Izvor: Svjetlo riječi

Komentari na članak Ukupno ()

NAPOMENA: Svi komentari i postovi su djelo i mišljenje njihovih autora, a ne web portala Svjetlorijeci.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Svjetlorijeci.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja.

Košarica

0.00 KM

Ukupno artikla: (0) Otvori košaricu
Radioemisije
Sretan Uskrs

Na današnji dan

Fra Jeronim (Ivan) Mihaljević

(Golinjevo kraj Livna, 20. VI. 1835. – 26. IV. 1894.). Vršio je službu župnika u Suhom Polju (1890.-1894.) gdje je opremljen svetim sakramentima i umro od velike vrućice. Pokopan je u groblju sela Osmanlije suhopoljske župe. Fra Miroslav Džaja ističe da mu svijet hodočasti na grob i moli njegov zagovor, što znači da je umro na glasu svetosti.

Na vrh